• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Påverkar Lånetid Chanser?

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Jag fick ränta 3.95% på ett belopp som är 880.000 - 12 år.
Fördelen är att jag varje amorterar hela 6.000 kr + men nackdelen är att det förutsätter en kontinuerligt hög inkomst för att kunna betala det.
Hade ju hellre haft lånet på 15 år men men.

Fick du hela beloppet 880.000 på ett lån? Var det via Nordea? Grymt!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Erikssons

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
12 Januari 2015
Meddelanden
87
Mottagna reaktioner
15
Poäng
62
Nordea. Det stämmer.
Hände detta nyligen? Helt missat. Stort grattis i alla fall, måste kännas oslagbart! Hur betedde du dig för att få hela beloppet till den räntan, förmedlare? Direkt genom Nordea? Medlemslån är väl bara upp till 350.000kr om jag inte minns fel?...
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Hände detta nyligen? Helt missat. Stort grattis i alla fall, måste kännas oslagbart! Hur betedde du dig för att få hela beloppet till den räntan, förmedlare? Direkt genom Nordea? Medlemslån är väl bara upp till 350.000kr om jag inte minns fel?...

Undrar också hur du gick tillväga och vad som krävdes.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Jag hade ett möte med banken. Via Skype eller vad det programmet heter. Skickade med 6 lönespecifikationer och styrkte min inkomst. Förklarade hur mycket jag tjänar.

Sa att jag ville flytta över ALLT till dom. Sparande,pension,försäkring,livförsäkring. Banken gick med på det kommer lösa alla mina lån som är synliga på UC och jag kommer istället att betala allting till dom istället.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Jag hade ett möte med banken. Via Skype eller vad det programmet heter. Skickade med 6 lönespecifikationer och styrkte min inkomst. Förklarade hur mycket jag tjänar.

Sa att jag ville flytta över ALLT till dom. Sparande,pension,försäkring,livförsäkring. Banken gick med på det kommer lösa alla mina lån som är synliga på UC och jag kommer istället att betala allting till dom istället.

Funderar också på att ha ett m
Jag hade ett möte med banken. Via Skype eller vad det programmet heter. Skickade med 6 lönespecifikationer och styrkte min inkomst. Förklarade hur mycket jag tjänar.

Sa att jag ville flytta över ALLT till dom. Sparande,pension,försäkring,livförsäkring. Banken gick med på det kommer lösa alla mina lån som är synliga på UC och jag kommer istället att betala allting till dom istället.

Sjukt! Grymt bra ju. Har några frågor som du gärna får svara på om du pallar:
Är inte Nordea din huvudbank dit din lön kommer? Ville dom ändå ha lönespecar? Hur lång tid tog det innan du fick beskedet? Var det liksom under mötet? Funderar på att ta ett sånt möte jag med men vill vara rätt rustad om man säger så.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Nej,

Jag hade SEB som huvudbank.

Jag tryckte mycket på att jag har en årsinkomst på 1.000.000 att jag har sparande till barn att jag har tjänstepension, aktiesparande, försäkringar sen la dom till livsförsäkring och trygghetsförsäkring. Blev liksom en ganska bra kund för dom.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Nordea. Det stämmer.


Hade precis möte med Nordea gällande lån och sparande och han föreslog att jag skulle samla mina lån hos dom. När jag frågade vad taket var på ett samlingslån så sa han 350.000. Jag frågade om det var samma för alla och om det inte fanns någon möjlighet att få högre än 350.000 varpå han svarade att han förstår att det givetvis hade varit klockrent om jag kunde få ett högre belopp för att samla så mycket som möjligt men att 350.000 är max, oavsett vem det gäller. Skumt.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Det stämmer givetvis inte. Allt handlar om hur pass intressant man är som kund för Nordea. Jag är övertygad (!) om att hade jag varit en VD med 15.000.000 i aktier eller liknande på Nordea - då hade jag kunnat att få 1.500.000 i samlngslån....Så allt handlar om vilket intresse banken ser i en. Jag fick 850.000 + och det var så mycket jag ansökte om. Jag vet faktiskt inte vad deras limit är.
 
C

Credigo

Gäst
Poäng: 0
Hade precis möte med Nordea gällande lån och sparande och han föreslog att jag skulle samla mina lån hos dom. När jag frågade vad taket var på ett samlingslån så sa han 350.000. Jag frågade om det var samma för alla och om det inte fanns någon möjlighet att få högre än 350.000 varpå han svarade att han förstår att det givetvis hade varit klockrent om jag kunde få ett högre belopp för att samla så mycket som möjligt men att 350.000 är max, oavsett vem det gäller. Skumt.

bor du i en storstad ? Får känslan av att när man går till en bank i mindre stad/samhälle så drar dom öronen bakåt för folk med större lån
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp